ראשית ראויה לציון  מלחמתה העיקשת והחשובה של המשטרה בנגע הסמים. אין ספק כי זו מטרה נעלה לעקור את הנגע הזה מן השורש ולשם כך, פועלת המשטרה ועושה ימים כלילות לטובת הציבור ועל כך תודתנו.

יחד עם זאת לפעמים, נהגים נופלים "קורבן" לחיפוש בלתי חוקי, בין אם הם נהגים אשר מעולם לא נגעו או התעסקו עם סמים, מה שנקרא "נהגים טובים באמצע הדרך" ובין אם הם נהגים אשר כשלו. לעיתים נהגים מתבקשים ע"י המשטרה לעצור בצד הדרך ולאפשר ביצוע חיפוש ברכבם וזאת ללא צו שיפוטי או חשד סביר הנראה לעין.

חשוב מאוד לדעת כי כדי שהחיפוש יהיה חוקי, השוטר צריך להציג צו חיפוש שיפוטי, או לחלופין צריך שיהיה לשוטר חשד סביר, כאמור. השוטר מחויב להבהיר מה החשד ומדוע התעורר אותו החשד. ללא צו או ללא חשד סביר, השוטר אינו רשאי לבצע חיפוש והסירוב לחיפוש לא ייזקף לחובתו של המסרב.

נקודה נוספת,  חשוב להדגיש כי לא כל דבר יכול לשמש עילה לחיפוש. יש מספר  דוגמאות.  למשל, עבר פלילי ללא גורמים מחשידים, מראה, או הימצאות במקום בו נתפסו בעבר אנשים רבים עם סמים, כל אלה אינם מקנים לשוטר את הסמכות לבצע חיפוש ללא צו.

חיפוש ברכב – חיפוש חוקי או לא ?

חשוב להדגיש כי החשוד צריך לתת את הסכמתו לחיפוש ובשפה המשפטית – "הסכמה מדעת".

השוטר חייב ליידע את החשוד כי קיימת לו הזכות לסרב לחיפוש ואם לא נהג כך, אזי החיפוש יחשב לחיפוש בלתי חוקי. כפועל יוצא, כאשר מתברר כי בוצע חיפוש לא חוקי, ניתן יהיה להביא לביטול האישום. לא פעם מוגש נגד נהג כתב אישום פלילי עקב נהיגה במהירות מופרזת או תחת השפעת סמים ולאחר שמסתבר כי בוצע חיפוש לא חוקי ברכב על ידי המשטרה, הנהג מזוכה מהמיוחס לו בכתב האישום.

נקלעתם חלילה לסיטואציה דומה? אתם לפני חקירה? מחפשים לבצע ערעור על דוח משטרה  התקשרו עכשיו לעורך דין תעבורה מנוסה שזמין זמין 24/7.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here