מן המפורסמות הוא, שנהיגה במהירות מופרזת היא עבירה מסוכנת בעטיה קיפחו רבים את חייהם והיא גורם מובהק לעליה המתמדת בתאונות הדרכים בישראל, כמאמר הסלוגן: "מהירות מופרזת הורגת". החוק מגדיר את המהירות המותרת כדלקמן:

בכביש עירוני – 50 קמ"ש;

בכביש בין-עירוני ללא שטח הפרדה בנוי – 80 קמ"ש;

בכביש בין-עירוני עם שטח הפרדה בנוי – 90 קמ"ש;

בכביש מהיר –110- 120 קמ"ש, בהתאם לתמרור.

כדי לקבל מענה משפטי מקצועי בתחום נהיגה במהירות מופרזת, צרו קשר עם עו"ד מומחה בתחום.

נהיגה במהירות מופרזת – מהו העונש?

הסנקציה בגין נהיגה במהירות מופרזת תוטל בהתאם לחומרת הנסיבות, כלומר, ככל שהחריגה מן המהירות המותרת בכביש מסוים גדולה מן הרף המותר בכביש זה, יינתן עונש חמור יותר, כדלקמן:

  1. בחריגה של עד 20 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או 25 קמ"ש מעל המותר בדרך בין-עירונית – ברירת משפט או קנס בסך 250 ש"ח, ללא נקודות חובה.
  2. 21-30 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או 26-40 קמ"ש מעל המותר בדרך בין-עירונית – ברירת משפט או קנס בסך 750 ש"ח + 8 נקודות חובה.
  3. 31-40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או 41-50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין-עירונית – ברירת משפט או קנס בסך 1,500 ש"ח + 10 נקודות חובה.
  4. 41 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או 51 קמ"ש מעל המותר בדרך בין-עירונית – הזמנה לדין + 10 נקודות חובה ופסילה מנהלית למשך 30 ימים.

נהיגה במהירות מופרזת – רק מומחה ישאיר את הרישיון אצלך

אם קיבלת דו"ח שיש בצידו נקודות, רישיונך עלול להיפסל למשך 3 חודשים – והיה אם צברת 36 נקודות. דע כי בנסיבות מסוימות ניתן לבטל את הדו"ח או הנקודות, לכן בטרם תשלום הקנס מומלץ לפנות לעו"ד מנוסה לבחינת האפשרויות והסיכויים במסגרת בקשה להישפט.

אם נתפסת במהירות מופרזת וקיבלת הזמנה לדין, אל תיגש לבית המשפט ללא ייצוג עו"ד תעבורה היות שהנך חשוף לעונשים כבדים – קנס, שלילה למשך מספר חודשים ואף מאסר בפועל. עורך דין תעבורה יבחן את מכלול הראיות בתיק ויגבש יחד איתך טיעונים ראויים להוכחת חפותך, ולחלופין יחתור להסדר טיעון אופטימלי עבורך, למשל בדרך של המרת סעיף העבירה לסעיף שאין בצידו נקודות, וכך תימנע שלילת הרישיו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here