בית המשפט המחוזי בלוד פסק פיצויי עתק בסך של למעלה מ- 3,200,000 ₪ לרוכב אופנוע שנפגע בתאונת דרכים בשנת 2012, לאחר שנתקל בבור בכביש.

מבטחת האופנוע, המאגר הישראלי לביטוחי רכב ("הפול"), חויבה בפיצוי נהג האופנוע לאחר שמומחים רפואיים מטעם בית המשפט קבעו כי עקב התאונה נגרמה לתובע נכות בשיעור של 46.6%  בתחום האורתופדי, בתחום הנוירולוגי, בתחום הכאב ובתחום הפלסטי.

בית המשפט המחוזי קבע כי עקב התאונה נפגע כושר ההשתכרות של התובע, אשר ערב התאונה עבד כמנתח מערכות בבנק. בגין הפגיעה בכושר ההשתכרות נפסק פיצוי של 1,465,000 ₪. בנוסף נפסקו פיצויים בגין הפסדי שכר לעבר, פנסיה, הוצאות רפואיות (מעבר לסל הבריאות), עזרה וכאב וסבל. בקשת התובע לפסיקת פיצוי נוסף בגין שימוש בקנאביס רפואי נדחתה לאחר שבית המשפט החליט כי התובע עשה שימוש בקנאביס עוד לפני התאונה, וכי השימוש בקנאביס אינו קשור לתאונה.

מסכום הפיצוי נוכה סכום של כ- 9000 שח ששולם ע"י המוסד לביטוח לאומי, וכן סכום של כ- 40,000 ₪ ששולם לתובע כתשלום תכוף (מעין מקדמה) בסמוך להגשת התביעה. בנוסף נפסק לתובע שכר טרחת עו"ד בסך של 13% ומע"מ וכן החזר הוצאות משפט.

התובע יוצג ע"י עו"ד תאונות דרכים אסף שפירא. חברת הביטוח, המאגר הישראלי לביטוחי רכב ("הפול"), יוצגה על ידי עורך דין ג. חרס.

פסק הדין שבו נקבע פיצוי משמעותי של למעלה מ-3,200,000 ₪ לרוכב אופנוע שנפגע בתאונה, מדגיש את החשיבות של ייצוג מקצועי ומיומן. במקרים של תאונות דרכים ופגיעות גוף, ובפרט במקרים של תביעות מורכבות חשוב להיעזר במומחים המשפטיים המתמחים בתחום זה.