סטייה מנתיב נסיעה, עבירה בניגוד לתקנה 40(א) לתקנות התעבורה  קובעת כי: לא יסטה נוהג רכב מנתיב נסיעתו אם עלול הדבר לגרום להפרעה או לסיכון.

סיבות רבות לסטייה מנתיב הנסיעה: ליקוי בתשתית הכביש, עבירות מהירות מופרזת ביחס לתנאי הכביש, היסח דעת של הנהג ואף הירדמות.

הסטייה מנתיב הנסיעה עלולה להסתיים בתאונה חזיתית עם מכונית שנוסעת בנתיב נגדי.

סטייה מנתיב תגרום  לירידה מהכביש והתהפכות או פגיעה בעצם שמוצב  בצד הדרך כמו במקרה אשר אירע לפני שבועות מספר לנהג אשר נהג ברכב כאשר אשתו לצידו, ולפתע רכב מהנתיב הנגדי, סטה באופן פתאומי וחצה את הקו המפריד בין שני הנתיבים אל הנתיב הנגדי וגרם לרכב ממול לסטות לשול  להתנגש בשילוט המוצב במקום ולהתהפך. בנס נשארו הנהג ואשתו בחיים לאחר התהפכות רכבם  וזאת הודות לתגובתו המהירה ותושייתו.

ידועים אין ספור מקרים בהם אירעו תאונות דרכים  קטלניות  בעקבות סטייה מנתיב הנסיעה בשל חוסר ריכוז או תשומת לב מספקת של הנהג.

על הנוהגים ברכב חלה חובת זהירות. נהיגה בקלות ראש ורשלנות היא למעשה בניגוד לחובת הזהירות  ובשל חוסר זהירותו ימצא  אחראי לקרות  תאונת הדרכים.

זכרו כי כאשר הנכם  נוהגים בכביש שאינו חד סטרי, המחולק לשלושה או לחמישה נתיבים, אסור לנהוג בנתיב המרכזי אלא לשם עקיפת רכב אחר, או בעת פנייה שמאלה, או כשהנתיב יוחד על ידי תמרור רק לתנועה בכיוון שהנכם  נוסעים  בו.

סטייה מהנתיב – חשיבות תשומת הלב בנהיגה

בנוסף לכך, חל  איסור לנוהגים  בכביש שאינו חד סטרי לעבור לנתיב הנמצא משמאל לנתיב המרכזי.

ברכבים חדישים קיימת מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב וידועה  ביעילותה .

אך החשוב ביותר,  לנהוג במשנה זהירות תוך מלוא הריכוז ותשומת הלב לנעשה בכביש, לא להתעסק בטלפון או לסמס,  כך שנוכל  להגיב נכון  ובמהירות לאירועים בלתי צפויים.

אין האמור לעיל מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי. כל הנוקט פעולה או נמנע מנקיטת פעולה לאור האמור לעיל, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here