ריצה בשמש עלולה לגרום לאוטם שריר הלב !  כך התברר בעקבות תביעה שהגיש נהג אוטובוס של חברת הסעות פרטית נגד המוסד לביטוח לאומי שסירב תחילה להכיר במקרה כתאונת עבודה , אולם לאחר שהתביעה התבררה בבית הדין לעבודה, חזר בו הביטוח הלאומי והכיר בנהג כנפגע בעבודה.

הנהג, בן 45 , מאזור הצפון, הגיש את התביעה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי, לאחר שבקשתו מהמוסד לביטוח לאומי להכיר באוטם שריר הלב כ"פגיעה בעבודה" נדחתה בטענה שאין קשר בין המקרה לבין עבודתו כנהג הסעות.

הנהג טען  כי לפני כשנתיים, יצא עם אוטובוס הטיולים ובו קבוצת תלמידים מחיפה לטיול במערת הנטיפים ובמיני ישראל. בשעות הצהרים הגיע לשער הכניסה של מיני ישראל, הוריד שם את התלמידים והמורים ונסע לחניון סמוך להחנות את האוטובוס.

לאחר שהחנה את האוטובוס, התקשרה אליו המורה והודיעה כי שכחה את כרטיסי הכניסה באוטובוס וביקשה מהנהג להביא לה במהירות את הכרטיסים מאחר והיא והתלמידים מחכים  ליד שער הכניסה בשמש החמה.

הנהג לא היסס, לקח את הכרטיסים ופתח בריצה לכיוון הכניסה, הרחוקה מהחניון. הנהג הגיע מתנשף לכניסה, מסר את הכרטיסים למורה, והרגיש כאבים עזים בחזה. הוא חזר בהליכה לאוטובוס ופנה מיד  למרכז הרפואי קפלן לקבלת טיפול. שם התברר כי  לקה באוטם שריר הלב.

"נסיבות קרות האירוע מצביעות בבירור על קיומו של אירוע חריג עם קשר סיבתי וסמיכות זמנים למצב הרפואי אחרי האירוע." נטען בתביעה אליה צורפו מסמכים רפואיים ועדויות. כאמור , הביטוח הלאומי חזר בו מסירובו והכיר בנהג כמי שאירע לו תאונת עבודה. שופטת בית הדין לעבודה קיבלה את הודעת הביטוח הלאומי ו נתנה לה תוקף של פסק דין. עתה, יוזמן נהג האוטובוס לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלו והקצבה שיקבל בהתאם.

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here