ישנן עבירות תנועה שבעקבותיהן שוטר קצין יכול למצוא לנכון להשבית רכבו של נהג ולשלול את רישיונו של אדם, למשל בגין מהירות מופרזת, שיכרות או עקיפה מסוכנת. במקרים מעין אלו, יכול השוטר הקצין להשבית את הרכב למשך 30 ימים כמו גם לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג שביצע את עבירות התנועה החמורות, ואף לקבוע כי יש מקום להעמיד אותו לדין. על עבירות תעבורה שבגינן נגרמה תאונת דרכים, יכול השוטר הקצין להשבית את הרכב ורישיון הנהיגה למשך 60 ימים, ואם חלילה נהרג אדם בגין עבירת התנועה, ההשבתה תהיה למשך 90 ימים. במידה ונתפסתם נוהגים במהירות מופרזת או תחת השפעת אלכוהול או חומרים מסוכנים אחרים, אתם צריכים לפנות אל עורכת דין אשר מכירה את הדינים החוקים והתקנות המצויים בדיני תעבורה כמו גם בחוקי הדין הפלילי, על מנת להגיש בקשת ביטול פסילה מנהלית.

עורכת הדין דנה שביט אשר בעברה כיהנה כקצינת משטרה ותובעת פלילית ולאחר מכן כסנגורית משפטית, מכירה היטב את אופן התנהלות המערכות בשני גורמים אלו של מערכת האכיפה ומערכת השיפוט, עם ניסיון מצטבר של למעלה מ- 21 שנים.

ביטול פסילה מנהלית- מה חשוב לדעת?

ישנן עבירות תעבורה מסוימות בהן על פי חוק יכול שוטר בדרגת קצין להשבית רכבו של נהג ולשלול את רישיונו למשך תקופות זמן משתנות, תלוי באירוע, אך יחד עם זאת ניתן באמצעות עורך דין לדיני תעבורה להגיש בקשה לשם ביטול פסילה מנהלית. להלן כל הפרטים שכדאי לכם להכיר:

  • בשלב ראשון מתבצע שלב השימוע – פסילת רישיון הנהיגה של נהג היא איננה תהליך אוטומטי על פי החלטתו של השוטר הקצין, אלא הליך אשר מצריך את קיומו של שימוע בפני הנהג. כאשר מתקיים שימוע כזה, והנהג מגיע ללא הכנה וסיוע של עורך דין לדיני תעבורה, ברוב הגדול של המקרים יישלל רישיון הנהיגה של הנהג.
  • אם חשבתם שלא להגיע לשלב השימוע בתחנת המשטרה כפי שמצופה מכם על פי חוק, אתם צפויים לקבל פסילה על ידי הקצין בגין היעדרותכם.
  • לאחר שלב השימוע, ניתן להגיש ערעור בעניין בבית המשפט לתעבורה. בית המשפט יכול לבטל את הפסילה המנהלית כאשר עומדים לנגד עיניו שיקולים של ביטחון הציבור לעומת עברו התעבורתי של הנהג ונתוני האירוע הספציפי עליו מדובר.

לפנות אל המומחים

ישנן רשימה של עבירות תעבורה מסוימות אשר בגינן יכול שוטר בדרגת קצין להשבית רכבו של נהג ולשלול רישיונו למשך תקופת זמן משתנות, תלוי במקרה המדובר. בעיקרון מדובר על שלילה שבין 30 ל-90 ימים. לפני מימוש הפסילה, חייב הנהג להגיע לשימוע בתחנת המשטרה, איך אם לא יתייעץ ויסתייע לפני כן בעזרתו של עורך דין לדיני תעבורה, יישאר רישיון הנהיגה שלו ברוב המקרים בתחנת המשטרה. מצב בו לא יופיע הנהג לשימוע יהיה צפוי מידית לפסילה בגין היעדרותו. זכרו כי קשה להתנהל ללא רכב, על אחת כמה וכמה כאשר ישנן מטלות רבות אשר צריכות להיעשות באופן שגרתי, מה שיכול להקשות על חיי המשפחה. לכן, אתם חייבים לפנות אל עורכת דין דנה שביט, בכדי שתסייע לכם בהגשת ערעור לבית הדין לתעבורה ותייצג אתכם לכל אורך ההליך. עורכת הדין דנה שביט הינה בעלת ניסיון רב של למעלה מ-21 שנים במערכת האכיפה המשטרתית ומערכת המשפט. כנסו כבר עכשיו אל אתר הבית של משרד עורכת הדין דנה שביט וקבעו בהקדם פגישת ייעוץ. צלצלו >> 052-6498282

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here