מטרת פרסום מודעת מכרז היא לתת יתרון לעוסק בו שיוכל לקדם עצמו בתחרות עם לקוחות שונים ועורכי מכרז שונים ותמחור הוגן ומשתלם וכדי לייצר שקיפות בתהליך בו יש להקפיד על דיון במספר הצעות לפני קבלת החלטה ובחירת נותן השירות.

מכרז בפירושו בשפה העברית הוא נושא שהכריזו עליו והודיעו עליו ברבים פירוש המילה מהביטוי מוכרז.

מכרז כיום הוא תהליך של פנייה להצעות ולביצועם בשביל הפונה, ישנן סוגים רבים של מודעות מכרז בתחומים שונים כמו למשל אספקת מוצר, רכישת נכס שעומד למכירה ועוד..

כיום אין כמעט גוף ממשלתי או גוף מסחרי גדול שמסוגל לקיים גיוס עובדים, גיוס כספים או לפרסם דרישה לקבלת חוות דעת מקצועיות ללא מכרז ואלו אף צריכים להיות מפורסמים על פי המחוקק במספר עיתונים יומיים גדולים, מקומונים מסויימים ולעתים אף בעיתונים דוברי שפה זרה.

מה אומר החוק על פרסום מכרזים?

עריכות מכרז קיימות במדינות רבות וכמו כן גם בישראל, כל מדינה מביאה עימה חוקים ואג\'נדות שונות למקצוע. בישראל פרסום מכרזים מוביל באמינותו ושמירה על שיווין והוגנות.

כאן בישראל עומדים סעיפים רבים בחוק שימנעו חוסר הבנה או ניצול של הציבור כמו למשל סעיף 197 הקבוע בחוק אשר מחייב את הרשויות לקיים מכרז באופן פומבי וגלוי כלפיי תושבי העיר, במקרה זה מדובר בחוק הפונה לרשויות המקומיות, למעט זמנים שניתן בהם פטור והם מיוחדים וקורים במעט מאוד מהפעמים.

ישנן לא מעט מודעות משפטיות שהחוק מחייב לפרסם בעיתונות המודפסת ואף מנחה באילו עיתונים יומיים, מקומיים ודוברי שפות זרות יש לפרסם את המכרז או המודעה המשפטית.

ישנם גופים ממשלתיים שמחוייבים לקיים מכרז פנימי או חיצוני על מנת לאייש תפקידים – לרוב מדובר בתפקידים בכירים בחברה או בגוף המגייס.

מדוע צריך לפרסם מכרז בעיתון וכיצד?

ככלל העיתונים עדין מספקים נוחות ונגישות גם למבוגרים מאיתנו, שלא מצליחים לספק את חווית הגלישה שמעניקים אתרי האינטרנט השונים. לעיתונות המודפסת לעומת המדיות הדיגיטליות השונות יש קהל יעד קבוע ועקבי ותפוצה קבועה של קוראים.

העיתונים הגדולים היומיים אף מקפידים לנהל מדורים שונים ומגזינים שונים הפונים לקהלי יעד ממוקדים ותחומי עניין ספציפיים ואלו מאפשרים להם למקד אף את מודעות המכרז לפי תחומי העניין.

ההקפדה על עיצוב המכרז לא פחות חשובה מהמכרז עצמו, וגם בנושא זה קבע המחוקק הגדרות ברורות מאוד על מנת שציבור הקוראים וקהלי היעד של המכרז לא יוטעו.

המשפט המודגש אמור למשוך את הקוראים ולעניין אותם, ובכך למשוך אותם להמשיך לקרוא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here